Educació Secundària
Al llarg de l’Educació Secundària, els alumnes d’Agora Princess Margaret International School perfeccionen les seves habilitats com a pensadors creatius, crítics i reflexius. A poc a poc l’ensenyament s’especialitza i, alhora que es fomenta la connexió entre diferents àrees curriculars, es treballen assignatures separades. Les classes se centren en temes i preocupacions globals, de la vida real i fomenten el desenvolupament d’habilitats per a la comunicació, la comprensió i el sentit de responsabilitat social. En haver obtingut des de 2019 l'autorització com un dels pocs centres que pot impartir el Programa dels Anys Intermedis (PAI). Agora Princess Margaret International School i el seu professorat està especialitzat en el PAI dotant així els seus alumnes de totes les eines necessàries per canviar el món.
Currículum de Secundària
El currículum a la etapa de secundària pretén formar persones competents amb les eines necessàries per entendre el món i ser capaces d’intervenir de forma activa i crítica a la nostra societat. Per aconseguir-ho, es fomenta el diàleg i la comunicació a través d’una metodologia que treballa els hàbits i les tècniques d’estudi per afavorir la constància, la tenacitat i la disciplina. Aquesta metodologia participativa permet l’alumne desenvolupar un pensament crític i constructiu, ajudar-lo a tenir autocontrol i autodisciplina i aconseguir una vivència d’èxit per la seva feina.
El trilingüisme és un dels aspectes bàsics del projecte d’aquesta etapa. Cada matèria té assignada una llengua vehicular (anglès, castellà o català). A més dels idiomes, la preparació global dels alumnes d’Agora Princess Margaret International School implica la participació en programes i experiències que potencien l’intercanvi cultural i a les assignatures es treballa de forma transversal i es posa en pràctica les llengües anglesa, francesa i alemanya.En secundària és on els alumnes es preparen a les certificacions de Cambridge per a obtenir el nivell B2 (*First *for *schools) i C1 (*advanced). Per a garantir que l'aprenentatge sigui competent en totes les àrees de la llengua, tal com requereix Cambridge, en *Agora *Princess Margaret *International *School a Barcelona organitzem els grups d'estudi basant-nos en les necessitats i capacitats de cada alumne, distribuint-los pel seu nivell de coneixement i amb independència de la seva edat. D'aquesta manera els alumnes poden avançar a un ritme personalitzat.
El treball de l’autoestima és bàsic durant aquesta etapa. Un treball que, a través de l’experiència completa que donen l’educació manual i la intel·lectual, permeti als nois i noies treballar de manera autònoma i equilibrada. I també en comú amb els seus companys, valorant l’esforç, relacionant conceptes i desenvolupant i enfortint la seva identitat.
L’objectiu és que finalitzin aquesta etapa amb un sentit fort de qui són, quins són els seus punts forts i com poden contribuir al benestar personal i col·lectiu.Potencialment sòlids en autoestima i autoconcepte.
A més, durant els quatre cursos d’ensenyament secundari, els alumnes comencen a dirigir el seu camí, es tracta d’oferir-los una panoràmica general i d’aprendre a ser autònoms sigui quin sigui el camí que faran, però sempre per tenir un desenvolupament social i personal ple.
L’acció tutorial continua e individualitzada forma part del dia a dia dels alumnes d’Educació Secundària. A partir de 4t d’ESO, els tutors orienten els alumnes i les seves famílies per escollir l’itinerari que, al següent curs, l’obrirà les portes a las diferents modalitats de Batxillerat.