A Agora Princess Margaret International School, defensem una escola investigadora, activa i creativa on cada alumne, guiat pels seus professors, és l’autèntic protagonista del seu propi aprenentatge. Una metodologia amb què els alumnes participen activament a les classes, analitzen amb deteniment el que els envolta, dialoguen amb respecte i tolerància envers els seus companys, treballen de forma experimental, multidisciplinària i cooperativa amb sentit de la responsabilitat i valoren la cultura de l’esforç. La labor del professor consisteix a motivar i guiar el desenvolupament del procés educatiu perquè els alumnes reflexionin i aconsegueixin trobar una solució als temes plantejats.
Convertir els alumnes en protagonistes del seu propi aprenentatge significa oferir-los l’oportunitat perquè ells mateixos construeixin el seu coneixement, un coneixement significatiu que els ajudi a entendre i situar-se al món real. A les nostres escoles utilitzem metodologies perquè els nens es converteixin en els protagonistes d’aquesta fabulosa aventura educativa que potencia el seu aprenentatge.
Motivació i Repte
Està demostrat que els alumnes aprenen millor quan el seu treball els motiva i aquest té el nivell apropiat de repte. Per aquesta raó, el nostre alumnat aprèn a aprendre i es forma mitjançant mètodes motivadors, interactius i vivencials. Per exemple, gràcies a l'hort escolar que tenim els alumnes adquireixen responsabilitat i il·lusió i, a la vegada, s’afavoreix una alimentació sana i s’incorporen valors de respecte cap a l’entorn. Així mateix, en primària o secundària, en Agora Princess Margaret International School, els laboratoris són un lloc d'experimentació en el qual els alumnes conreen el mètode científic i l'esperit crític.
Tècniques docents personalitzades
El treball amb els alumnes comença amb l'estudi de les seves capacitats, aptituds i preferències. Així, els professors poden personalitzar les metodologies i recursos, posant una àmplia gamma de tècniques docents al servei del desenvolupament de cada alumne: treball per projectes, instrucció directa, experimentació, pensament crític, etc. En Princess Margaret International School creiem en la integració perquè tots els alumnes tinguin les mateixes oportunitats de progressar i aprendre. Per aquest motiu, disposem d'una "Aula d'acolliment" on es proporciona un suport lingüístic als estudiants estrangers, perquè realitzin de manera òptima l'adaptació a les seves classes. L'objectiu de l'Aula d'acolliment és que l'alumne/a aprengui l'idioma i abast el nivell lingüístic necessari, i alhora donar-li el suport emocional que l'ajudi a adaptar-se al seu nou entorn i situació.
Pensem que els nostres professors han de dur a terme una tasca de coaching, amb la combinació de tots aquests recursos per treure la part més brillant de cada estudiant.
Aprenentatge col·laboratiu
La base de l’aprenentatge col·laboratiu és el treball en equip, per això la interacció comunicativa i social forma part del dia a dia com a element clau per al desenvolupament de les seves habilitats. En aquest tipus d’aprenentatge tots els components de l’equip estan involucrats, hi participen de forma activa i tots són responsables del treball per aconseguir un objectiu comú.
Pensament crític
La nostra intenció a Agora Princess Margaret International School és fer que els nostres alumnes «aprenguin a aprendre» i aconseguir així que l’alumne arribi a adquirir una autonomia intel·lectual. La clau per fomentar aquest pensament crític resideix a treballar certes destreses des de petits i introduir aquesta vocació des de l’etapa d’Educació Infantil. Durant els seus anys d’estudi, els alumnes desenvolupen el pensament crític, que els ajuda a indagar, analitzar, avaluar i crear.
Avaluació i feedback per a l’aprenentatge
L’avaluació de l’alumnat està en constant procés d’evolució i millora. En aquest procés d’avaluació considerem necessària l’avaluació formativa, que es basa en diferents fonts i evidències (per exemple, la correcció de tasques, l’observació a l’aula, converses amb alumnes, portafolis dels millors treballs). Amb un feedback regular i incisiu, els professors poden identificar les pròximes passes de l’aprenentatge de cada alumne i revisar tot el procés d’ensenyament-aprenentatge. L’ús de rúbriques i criteris d’èxit compartits amb els alumnes els ajuda a entendre com evolucionen i què necessiten millorar, per aconseguir majors avançaments acadèmics.